MASTERCLASS

Scientifica în parteneriat cu Strate School of Design, Paris și Design Thinking Society, București organizează în cadrul sezonului România – Franța 2019 un Masterclass de două zile despre designul responsabil, designul de roboți și impactul lor în societate.

 

10 – 11 iunie 2019, București

Atelier și panel de discuții susținut de Strate, Robotics by design lab | strateresearch.com

Locația evenimentului Maastricht School of Management, Bulevardul Dacia nr. 99, București

                                         

 

Robots in the city deschide discuția despre noile tehnologii și designul responsabil, centrat pe nevoile omului (human centred design). Pornind de la 7 dileme etice, participanții vor proiecta modele posibile de interacțiune dintre om și robot. Prin capacitatea sa de a utiliza teritorii noi și de a media relația dintre om și robot, masterclass-ul Robots in the city propune un proces de imaginație, creație, experiment menit să anticipeze scenariile unei lumi automatizate. Procesul este articulat în jurul a trei dimensiuni: roboți, ecosistemul actorilor și teritoriile de acțiune.

 

Teme centrale ale designului de experiență

Cum poate fi folosit designul pentru a contura un viitor mai sustenabil și mai sănătos?

Cum poate tehnologia să confere o mai bună înțelegere a comportamentului uman? 

Ce este designul de experiență și cum poate fi el integrat în dezvoltarea de noi innovatii, precum roboții sociali? 

Care sunt provocările designerilor de experiențe?

 

Program

 

Ziua 1

9  – 10h30       Panel de discuții Strate School of Design și invitații

11 – 12h30      Introducerea dilemelor etice. Cercetare. Filme, cărți și articole vor fi puse la dispoziție într-un spațiu special amenajat.

14 – 17             Lucrul pe o situație concretă de viață care abordează una dintre dilemele etice. Transcriere pe harta de experiență. Dezvoltarea modelelor de interacțiune dintre roboți și caractere. Impactul acestora în harta drumurilor alternative de experiență.

 

Ziua 2

9 – 12h30         Design/Script de experiență. Prototiparea scenariului.

12h30 – 14h    Discuția și prezentarea prototipurilor. Feedback și dezbateri la tema.

 

Participare

 

Înscrierile la Masterclass se vor face până la dată de 31 mai prin completarea formularului. Participarea este gratuită. Selectația se va face pe baza informației completate. Cursul se va ține în limba engleză, cunoașterea acesteia fiind un criteriu esențial de participare.

 

 

 

FACILITATORI STRATE SCHOOL OF DESIGN

ESTELLE BERGER

Cercetător design, PhD doctor în arte aplicate, Strate School of Design

 

La baza designer, Estelle Berger a obținut în 2014 doctoratul în Arte aplicate pentru cercetarea practicilor reflective de design. Susținută de teorie și de o analiză a practicii de proiectare în context, cercetarea ei investighează singularitatea designerilor și pozițiile pe care le adoptă în companii și în societate în general. Domeniul său de aplicare se concentrează asupra eticii, înțeleasă ca o introspecție constantă și evaluarea mijloacelor, pozițiilor și scopurilor designerilor în domenii profesionale. În calitate de cercetător și lector la Strate School of Design, ea însoțește proiecte de design de experiență și proiecte de inovare transversală, punând accentul pe dimensiunile sensibile și imaginare. Pe baza cercetărilor teritoriilor de acțiune, proiectele și activitățile sale de colaborare desfășurate în cadrul laboratorului de cercetare Strate vizează dezvoltarea unui set de instrumente necesar pentru practica profesională și reflecție. In prezent, este coordonatorul a două teze de doctorat aflate în desfășurare. Iar ca designer, Estelle Berger este specializată în designul de experiență, cu o predilecție pentru promovarea artizanatului prin design.

ISABELLE COSSIN

Cercetător PhD în Istoria Artei, Strate PhD în Istoria Artei Contemporane

 

Isabelle cercetează reprezentarea corpului în filmele de animație. La fel ca designul, animația se bazează pe o abordare de cercetare-acțiune și provoacă impactul pe care îl au noile tehnologii. Iar corpul uman fiind un obiect mai mult decât central în munca unui designer, colaborarea cu designerii permite să concretizeze în mod concret această cercetare. La Strate Research, ea este implicată în proiectele de robotică socială la Robotics by Design Lab. A scris mai multe articole, în special pentru revista Figures de l'art. La Strate coordonează programele de masterat și MBA.

OLIVIA FLOUTY

Masterand Strate School of Design

 

Specializată în designer de interior în Liban, Olivia sa alăturat Strate School of Design pentru a-și urma un Master în Design-ul Orașelor inteligente. Cu o abordare multiculturală și multidisciplinară în strategizarea și conducerea proiectelor de echipă, ea se angajează să dezvolte o abordare orientată spre utilizator.

FACILITATORI DESIGN THINKING SOCIETY

 

MAGDA ROPOTAN

 

 

Magda este un problem solver, un designer care a ajuns natural in zona de inovatie dupa ce a petrecut 13 ani in resurse umane, conducand si crescand strategii cu si pentru oameni la Honeywell, Genpact si IKEA.

Dupa ce a pasit in lumea antrepenoriatului, dorind sa isi dedice mai mult timp proceselor transformative ce creeaza inovatie, Magda a fost alaturi de echipe, facilitand procese de inovatie si design thinking pentru clienti din retail, real estate, servicii, telecom, FMCG si IT. Magda preda inovatie la Entrepreneurship Academy si Romanian Business Leaders si este parte din bordul Innovation Labs

 

ALINA CĂTĂLINA BANULEASA

 

 

Catalina este pasionata de conexiunea dintre oameni si tehnologie.

Are o experienta vasta in User Experience, in domeniul financiar si de gaming, dezvoltand experiente digitale pentru ING si Electronic Arts pentru jocul de fotal Fifa. La ING a coordondat campanii innovative de digital, iar in ultimii doi ani petrecuti in ING a fost persoana din spatele experientei din Home’Bank. In 2017 a decis sa schimbe industria, sa se alature unuia dintre cei mai mari producatori de jocuri din lume, fiind atrasa de ideea de a crea experiente pentru cel mai iubit joc de fotbal din lume. Catalina este trainer, mentor de UX si sustinator aprig al designului, ca process de rezolvare de probleme. Este UX Google Expert si Google Design Sprint Master si isi dedica parte din timpul ei conexiunii lumii IT cu lumea designului si a filozofiei de creare de produse cu o mentalitate centrata pe oameni.

 

DRAGOȘ GAVRILESCU

 

 

Dragos este initiatorul primei comunitati de design thinking din Romania, ce a contribuit la cunoasterea si cresterea interesului pentru design thinking.

Dragos s-a alaturat lumii designului dupa o luna persioada petrecuta in marketing si general management. Are o experienta de peste 15 ani de pritocit si lansat modele de business innovative si de succes, alaturi de echipe si oameni sclipitori.  Experienta lui se intinde pe o zona larga de domenii, de la creat produse si servicii, la gandire strategica si marketing research in industrii ca FMCG, Farma si sanitate.

Este de asemenea un investitor si sustinator al catorva start-up-urilor romanesti si proiecte sociale, fiindu-le alaturi si prin mentorat si coaching.

ORGANIZATORI

Scientifica, Romania

organizație non-guvernamentală

 

Scientifica dezvoltă proiecte educaționale, culturale - interdisciplinare și proiecte muzeale, ca urmare a lucrului intensiv internațional în domeniul culturii științifice și a dezvoltării de concepte cultural-creative. Scientifica are ca experiență de lucru peste 7 ani de colaborare cu operatori culturali internaționali, cum ar fi Science Museum of London, Fondazione Internazionale Trieste, Universcience - Le Cite des Science et des Industries, Center of Promotion of Science, European Science Communication and Events Network, European Science Centers Network etc. Pe termen lung, Scientifica își propune să dezvolte proiecte ce aduc teme si tehnologii emergente mai aproape de publicul larg, potentând inițiative locale în a asigura un impact în comunități.  Având o convingere fermă că este responsabilitatea noastră de a aborda din timp schimbările care pot apărea, echipa interdisciplinară Scientifica caută în mod constant noi modalități de a comunica și de a implica publicul larg pe subiecte actuale. Prin urmare, colaborările au avut rolul de a inova, de a experimenta cu ajutorul creatorilor și cercetătorilor din întreaga lume. Avantajul acestor colaborări punctuale cu diferite instituții internaționale este dat de accesul constant la noi direcții de cercetare, dezvoltand un teren pentru a fi mai bine informați și mai bine pregătiți pentru a face față provocărilor cu care ne confruntăm acum sau în viitor. În același timp lucrează constant la a dezvolta un un model creativ de cross- colaborare între diferiții parteneri.

 

Robots in the city aduce in atenție importanța noilor practici de design, a inovației făcute pentru bine și a tipului de responsabilitate și implicare a celor care explorează cu noile tehnologii, în special cu roboții și inteligența artificială.

Design Thinking Society este o agentie de consultanta ce ajuta companiile sa inoveze, sa se schimbe si sa regandeasca produse, servicii sau moduri de a lucra. Folosind metodologii diferite, de la service design, foresight la open innovation, aduc in companii un proces de rezolvare de de proleme ce pune in mod constant utilizatorul/clientul in mijloc.

Strate School of Design, Franța

instituție privată de top de învățământ terțiar  

 

Strate School of Design este o instituție privată de vârf a învățământului terțiar pentru Design în Franța; Potrivit Business Week este una dintre primele 60 de școli de design din lume. Strate face parte din Global Education Galileo - un grup de învățământ postliceal axat pe asigurarea accesului studenților la învățământul superior în domeniile Arte aplicate, Design, Comunicare și Management în țări selectate din întreaga lume. De la crearea sa în 1993, Strate a avut întotdeauna o viziune: designul va deveni un punct strategic în dezvoltarea durabilă, succesul va fi un efort colectiv, iar modelul managerial va fi inlocuit cu procesele de colaborare. Strate pregătește designeri într-un program de 5 ani pe parcursul a 4 domenii principale de studiu: Design de produs, Design de mobilitate, Pack / Retail, Design of Experiențe. Astăzi școala adună peste 600 de elevi. Strategia pedagogică combină pregătirea artistică, tehnică, umanistă, antreprenorială și de cercetare cu fundații etice puternice. Strate oferă un campus de 3000 mp în Sèvres, aproape de Paris.

 

Lansat în 2010, Strate Research alege cercetarea ca fiind un factor de inovare și educație esențial în cadrul școlii de design. Strate Research abordează trei domenii principale: tehnologii noi (robotică și inteligență artificială), design de experiențe și design & management. În departamentul de cercetare Strate, robotica și inteligența artificială ocupă un loc primar în educație și cercetare. Continuând cu diferitele proiecte de robotică socială și industrială, departamentul de cercetare face un important consorțiu în robotică și design la nivel mondial (Romeo2), un consorțiu condus de Softbank Robotics și alte 15 laboratoare europene, exemplu care demonstrează valoarea designului în proiectarea roboților sociali. Astfel, în 2018, Strate Research lansează Robotics by design lab un laborator comun între diferiți actori internaționali academici și industriali, condus de o echipă multidisciplinară. Împreună cu partenerii implicați în această inițiativă, acest laborator are ambiția de a inventa o nouă ecologie a vieții cu roboți dotați cu inteligență artificială: noi forme, comportamente, practici și experiențe pentru a propune în cele din urmă posibile, probabilile și dorite viitoare scenarii pentru acest domeniu în continuă dezvoltare.
 

Manifestare organizată în cadrul sezonului Romania-Franța 2019